شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

32 کاربرد روغن زیتون برای زیبایی، خانه (و حتی حیوانات خانگی!)

۱۰ بازديد
اکثر ما از روغن زیتون در آشپزخانه استفاده کرده ایم. اغلب از آن به عنوان جایگزین سالم تری برای روغن های دیگر و با دلایل خوبی یاد می شود. روغن زیتون فواید بسیاری دارد، نه تنها برای سلامتی داخلی، بلکه برای پوست، مو و حتی خانه!


امروز ما به شما چندین کاربرد روغن زیتون را نشان می دهیم که می تواند در زندگی روزمره خود برای حل بسیاری از مشکلات گنجانده شود.

کاربردهای زیبایی روغن زیتون
روغن زیتون برای قرن ها به عنوان یک محصول زیبایی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است، سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که یک مرطوب کننده و پاک کننده عالی از بالای پا تا پا است.

1. تخته و ظروف خرد کردن را تازه کنید
تخته خردکن و ظروف چوبی
آنها را به زندگی برگردانید!
اگر تخته‌ها و ظروف چوبی شما روزهای بهتری را سپری کرده‌اند، مقدار کمی روغن زیتون را با دستمال آشپزخانه به آن‌ها بمالید و بگذارید تا خشک شوند.

چوب را احیا می کند تا خراش ها و آثار را پنهان کند.

2. درمان فشرده مو
نیازی نیست برای محصولات مراقبت از مو هزینه گزافی کنید.

در هزینه ماسک های موی گران قیمت صرفه جویی کنید و به جای آن هفته ای یک بار از روغن زیتون روی موهای خود برای درمان موهای خود استفاده کنید.

نصف فنجان روغن زیتون را روی موهای خشک ماساژ دهید، آنها را شانه کنید و کلاه دوش را روی موهای خود قرار دهید یا سر خود را در فیلم بپیچید. اگر می توانید، آن را یک شبه بگذارید تا اثربخشی خود را داشته باشد، یا یک حمام یا دوش آب گرم بگیرید تا بخار بتواند به نفوذ روغن به پوست سر کمک کند. به طور کامل شامپو بزنید و موها را فوق العاده براق نشان دهید.



آیا می دانستید که می توانید از روغن برای از بین بردن لجن مو نیز استفاده کنید؟ این یک هک عالی است که برای آن شرایط اضطراری بدانید.

3. روغن کوتیکول و درمان خشکی دست
آیا این همه تمیز کردن باعث خشکی انگشتان شما شده است؟

چند قطره روغن زیتون را به ناخن های خود بمالید تا مقداری رطوبت به پوست خشک و کوتیکول ها تزریق شود.

همچنین می‌توانید با ماساژ دادن مقداری روغن روی دست‌های خسته، زدن دستکش‌ها و پوشیدن آن‌ها در طول شب، خوراکی آرام‌بخش و مغذی به دست‌های خسته بدهید. امگا 6 و امگا 3 موجود در روغن زیتون دارای خواص صاف کنندگی فوق العاده ای هستند که رطوبت از دست رفته را جبران می کند و دستان شما را جوان و انعطاف پذیر می کند.

4. حمام آرامش بخش
فقط حمام نکنید - بهترین حمام را داشته باشید!

یک فنجان روغن زیتون را در حمام گرم خود بریزید و از یک حمام آرامش بخش لذت ببرید. سرشار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت کند.

5. تسکین طبیعی گوش درد
گوش درد می تواند بسیار حواس پرتی باشد، اما نیازی به رنج نیست!

کمی روغن زیتون یک راه سریع و موثر برای تسکین گوش درد است. روغن زیتون را با قرار دادن بطری در یک کاسه آب داغ گرم کنید و سپس چند قطره را در گوش آسیب دیده بریزید - بله، واقعاً به همین راحتی است!

6. پاک کننده پوست
پوست تمیز
این به پوست شما احساس شگفت انگیزی می دهد!
پوست خشک یا مختلط؟ روغن زیتون می تواند به ایجاد پوستی صاف و لطیف کمک کند. چند قطره را با استفاده از یک پد پنبه ای روی پوست خود ماساژ دهید و به آرامی با آب بشویید.

برای افزایش رطوبت واقعی، روغن را روی صورت خود بگذارید، یک فلانل تمیز را زیر آب داغ قرار دهید و روی صورت خود قرار دهید. گرما باعث باز شدن منافذ پوست می شود تا روغن برای درمان عمیق تر به پوست نفوذ کند.

7. دندان های خود را به طور طبیعی سفید کنید
آیا تا به حال خواسته اید دندان های خود را بدون هزینه سفید کنید؟ ما جواب داریم - روغن زیتون!

"روغن کشی" یک آیین باستانی آیورودا است که شامل چرخاندن یک روغن زیتون مالشی در اطراف دهان برای بهداشت دهان و دندان بهتر، دندان های سفیدتر و فواید متعدد دیگر برای بهداشت دندان است.



مقداری روغن زیتون فوق بکر را به مدت 5 دقیقه در روز دور دهان خود بمالید، سپس آن را بیرون بریزید. تا 20 دقیقه در روز کار کنید تا مزایای کامل را ببینید.

روغن زیتون نداره؟ روغن نارگیل به روشی مشابه عمل می کند.

8. اسکراب لب
چیزی که آن لب های خشک و ترک خورده به آن نیاز دارند لایه برداری و تغذیه است.

لب های خشک خود را با کمک روغن زیتون متحول کنید! 1.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، روی لب ها ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.