یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

روغن زیتون فوق بکر زیتون 013 چیست و چرا سالم است؟

۱۷ بازديد
روغن زیتون فوق بکر که به خاطر طعم غنی، تطبیق پذیری و فواید سلامتی اش شناخته شده است، یک ماده عالی برای نگهداری در کمد آشپزخانه شما است.

استفاده از آن نه تنها برای برشته کردن، سرخ کردن، پختن یا تفت دادن آسان است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید برای قلب است.

به‌علاوه، به‌خاطر فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، به‌طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، با برخی تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند از بیماری‌های قلبی محافظت کند، با سرطان مبارزه کند و التهاب را کاهش دهد.

این مقاله نگاهی دقیق‌تر به فواید بالقوه، مضرات، و کاربردهای روغن زیتون فرابکر، همراه با نحوه انطباق آن با سایر روغن‌های پخت و پز دارد.

Duet Postscriptum/Stocksy
روغن زیتون چیست و چگونه درست می شود؟
روغن زیتون نوعی روغن است که از زیتون، میوه درخت زیتون استخراج می شود.

فرآیند تولید ساده است. زیتون‌ها را می‌توان برای استخراج روغن آن‌ها فشار داد، اما روش‌های مدرن شامل خرد کردن و مخلوط کردن زیتون‌ها است
ویتامین K: 7٪ از DV
روغن زیتون فوق بکر منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که ترکیباتی هستند که به مبارزه با التهاب و بیماری های مزمن کمک می کنند (منبع 6Trusted، 7Trusted Source).

آنتی اکسیدان های اصلی روغن شامل اولئوکانتال ضد التهابی و همچنین اولئوروپئین است، ماده ای که از کلسترول بد (LDL) در برابر اکسیداسیون محافظت می کند (منبع مورد اعتماد).

برخی افراد از روغن زیتون به دلیل داشتن نسبت بالای امگا 6 به امگا 3 انتقاد کرده اند. با این حال، مقدار کل چربی های چند غیراشباع آن هنوز نسبتاً کم است، بنابراین احتمالاً نیازی به نگرانی نیست (منبع مورد اعتماد 5).

چه چیزی آن را اینقدر سالم می کند؟
روغن زیتون فوق بکر علاوه بر محتوای آنتی اکسیدانی چشمگیر، سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است، نوعی چربی سالم که با فواید متعددی مرتبط است.

به طور خاص، تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب تک غیراشباع می‌توانند برای سلامت قلب مفید باشند و حتی ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک کنند (منبع مورد اعتماد، 10 منبع مطمئن، منبع معتبر 11).

خرید روغن زیتون اصل فروشگاه زیتون 013 فوق بکر همچنین حاوی مقدار خوبی ویتامین E و K در هر وعده است. ویتامین E یک ماده مغذی ضروری است که به عنوان یک آنتی اکسیدان دو برابر می شود، در حالی که ویتامین K نقش کلیدی در سلامت استخوان ایفا می کند، کلون خون پشت بسیاری از مزایای سلامتی آن است.

اسید اولئیک، برجسته ترین اسید چرب موجود در روغن زیتون، نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش می دهد (منبع معتبر 14).

با این حال، به نظر می رسد که اثرات ضد التهابی اصلی روغن از محتوای آنتی اکسیدان هایی مانند اولئوسین و اولئوکانتال ناشی می شود، که به نظر می رسد به طور قابل توجهی التهاب را در مطالعات لوله آزمایش و حیوانات کاهش می دهد (15 منبع معتبر، منبع معتبر 16).

جالب توجه است، چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف منظم روغن زیتون ممکن است با سطوح پایین‌تر برخی از نشانگرهای التهاب، از جمله CRP و اینترلوکین-6 مرتبط باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که التهاب مزمن و سطح پایین یک امر عادی است
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.