شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

فواید روغن زیتون 013 برای مادران آینده

۱۳ بازديد
به عنوان یک مادر آینده، احتمالاً اغلب به این فکر می کنید که آیا چیزی که می خورید و می نوشید و چیزی که روی پوست خود می گذارید برای نوزاد متولد نشده شما بی خطر است یا خیر.

ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که مصرف و استفاده از روغن زیتون در دوران بارداری کاملا بی خطر است، بنابراین می توانید با اطمینان آن را به رژیم غذایی و مراقبت از پوست خود اضافه کنید!

1) به رشد کودک شما کمک می کند
روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که، همانطور که احتمالا می دانید، به دلیل فواید شگفت انگیزی که برای قلب کودک شما دارند، ضروری هستند.

اما همانطور که کودک شما در رحم شما رشد می کند، مصرف روغن زیتون شما می تواند عملکرد و رشد مغز او را نیز بهبود بخشد.

2) علائم کشش را کاهش می دهد
زن باردار با علائم کشش بیگانه نیست!

اکثر زنانی که بسته شیرین شادی خود را حمل می کنند، این پدیده رایج را تجربه می کنند. این به این دلیل است که بدن شما رشد می کند و برای سازگاری با کودک در حال رشد شما کشیده می شود، بنابراین خطوط شما کاملاً ارزش آن را دارند!

مالیدن روغن زیتون به شکم و پهلو در اوایل بارداری یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ترک‌های پوستی است!

3) سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند
زن باردار در حال خرد کردن سبزیجات و پختن با روغن زیتون

بر کسی پوشیده نیست که بارداری در 99.9 درصد مواقع شما را خسته می کند! بدن شما اضافه کاری می کند تا انسان دیگری در درون شما ایجاد کند.

این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن شما ممکن است کمی ضعیف‌تر باشد، و شما را مستعد ابتلا به بیماری‌ها کند یا اینکه احساس کنید شبیه خودتان نیستید. به همین دلیل است که خوردن یک رژیم غذایی سالم و حفظ نوعی ورزش روتین در دوران بارداری بسیار مهم است.

دریافت مقدار مناسب ویتامین در روز بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. به عنوان مثال، ویتامین A نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن شما ایفا می کند و سلامت چشم را ارتقا می دهد.

خوشبختانه روغن زیتون سرشار از ویتامین A است! روغن زیتون را در حد اعتدال مصرف کنید و آن را در دوران بارداری به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از فواید فراوان آن بهره مند شوید!

برای حفظ رطوبت بیشتر برای ترمیم پاشنه های ترک خورده، هنگام خواب جوراب نخی بپوشید.4) به التیام پوست بعد از جراحی کمک می کند
روغن زیتون مملو از ویتامین های K و E است و اگر نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا آورید،  خرید روغن زیتون اصل می تواند به جای زخم بعد از جراحی شما کمک کند.

ویتامین K برای کمک به فرآیند لخته شدن خون در بدن ضروری است، که به بدن شما کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت تاثیر جراحی را التیام بخشد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و اگر به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است به تغذیه و محافظت از پوست شما در برابر آسیب کمک کند.

5) خانه شما را می درخشد
این لزوماً یک فایده فیزیکی نیست که از آن بهره خواهید برد، اما قطعاً یک فایده است.

وقتی مرحله لانه سازی شروع می شود و شما شروع به تمیز کردن و سازماندهی همه چیز در چشم می کنید، فراموش نکنید که روغن زیتون را بگیرید!

ما می‌دانیم که می‌خواهید خانه‌تان را برای کودکتان مرتب نگه دارید، و همچنین می‌دانیم که نمی‌خواهید کودکتان در کنار مواد شیمیایی مضر باشد. روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی و عاری از هر گونه مواد بالقوه خطرناک است.

از روغن زیتون روی وسایلی مانند مبلمان و لوازم خانگی استفاده کنید تا مثل نو بدرخشید! برای استفاده در وسایل استیل ضد زنگ یا حتی تابه آشپزخانه شما عالی است!

6) آرایش چشم را به راحتی پاک می کند
آیا به روشی ملایم و در عین حال موثر برای پاک کردن خط چشم و ریمل بعد از یک روز طولانی نیاز دارید؟ روغن زیتون را امتحان کنید!

یک پد پنبه ای یا گلوله پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و آن را زیر چشم و روی پلک هایتان پاک کنید تا آرایش های سرسخت پاک شود، پوستتان مرطوب شود و از پف کردگی جلوگیری کنید.

سپس با آب گرم بشویید و سپس یک اسکراب ملایم با یک دستمال شستشوی نرم (در صورت لزوم) بشویید و با شستشوی صورت و کرم آبرسان مورد علاقه خود پایان دهید.

7) لب های ترک خورده را تسکین می دهد
مامان در حال غوطه ور شدن با نوزادش

برای یک راه حل سریع و آسان برای خشک کردن لب های ترک خورده، مقداری روغن زیتون را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این یک جایگزین کاملا طبیعی برای مومیایی کردن های جامد است که ممکن است حاوی مواد اضافی باشد، و حتی استفاده از آن بر روی لب های ترک خورده کودک شما بی خطر است!

روغن زیتون طعم تلخی دارد، بنابراین سعی کنید مقداری شکر درشت را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا طعم آن بهتر شود. برای عطر و طعم بیشتر نیز می توانید مقداری آب لیمو اضافه کنید.

باور کنید یا نه، می توانید بالم آسایش پرستاری ما را روی لب های ترک خورده خود نیز امتحان کنید! ساخته شده با روغن زیتون و سایر مواد طبیعی، به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند و بو و طعمی خنثی دارد.

8) از سوختگی تیغ جلوگیری می کند
اگر از کرم موبر برای پاهایتان استفاده نمی کنید، به جای صابون از روغن زیتون استفاده کنید. این روان کننده طبیعی بدون اینکه پوست شما را خشک کند، اصلاح نزدیکی را ارائه می دهد.

حتی می‌توانید پس از اصلاح، روغن زیتون را مجدداً بمالید تا پوست خود را مرطوب کرده و از برآمدگی تیغ و سوختگی جلوگیری کنید. روغن زیتون یک راه حل کامل اصلاح واقعی است!

9) پاشنه های ترک خورده را ترمیم می کند
شما سخت کار می کنید تا پوست خود را صاف، نرم و سالم نگه دارید. فراموش نکنید که به پاشنه های خود نیز کمی توجه کنید!

پوست پاهای شما هر روز ضربه می زند و باعث می شود پاشنه های شما خسته، خشن و ترک خورده باشد. با لایه برداری از پاشنه پا با سنگ پا و ماساژ روغن زیتون در نواحی خشک از ایجاد ترک و پینه جلوگیری کنید.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.