شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

روغن زیتون التهاب آرتریت را کاهش می دهد؟

۱۴ بازديد
دکتر گری بوچمپ، مدیر مرکز حواس شیمیایی مونل در فیلادلفیا، در حین چشیدن روغن زیتون فوق بکر در سیسیل، متوجه احساس غلغلک و فلفلی در پشت گلوی خود شد. این تقریباً مشابه «گزشی» بود که او هنگام بلعیدن یک نوع مایع از NSAIDها، مانند ایبوپروفن و آسپرین، در مطالعات حسی قبلی احساس می کرد. Beauchamp ارتباط بین روغن زیتون و التهاب را تشخیص داد.

مطالعات بیشتر نشان داد که ترکیبی در روغن به نام اولئوکانتال از تولید آنزیم‌های پیش‌التهابی COX-1 و COX-2 جلوگیری می‌کند - به همان روشی که ایبوپروفن کار می‌کند.

پل برسلین، PhD، یکی از نویسندگان این مطالعه در سال 2011، می گوید: «با مهار این آنزیم ها، التهاب و افزایش حساسیت درد مرتبط با آنها کاهش می یابد. محققان دریافتند که شدت "گزش گلو" در روغن به طور مستقیم با مقدار اولئوکانتال موجود در آن مرتبط است. برسلین می‌گوید: «روغن‌های زیتون بکر از توسکانی یا سایر مناطقی که تنوع زیتون‌های مشابهی دارند، بالاترین سطح اولئوکانتال را دارند.
مطالعه ای که در سال 2015 در مجله Nutrition Biochemistry منتشر شد، به طور خاص به فواید اولئوکانتال برای آرتریت روماتوئید پرداخت. محققان دریافتند که این ترکیب نه تنها بر التهاب مزمن بلکه بر فرآیندهای التهابی حاد نیز تأثیر بسزایی دارد.

فراتر از التهاب
روغن زیتون فرابکر مزایایی فراتر از رفع التهاب دارد. چندین مطالعه فوایدی را برای سلامت قلب، از دست دادن استخوان و بیماری های عصبی (تأثیر بر مغز، ستون فقرات، عضلات و اعصاب اتصال دهنده) نشان داده اند. مطالعه ای که در سال 2014 در Molecules منتشر شد، تأثیر بخشی از روغن به نام هیدروکسی تیروزول را مورد بحث قرار داد که تأثیر محافظتی بر سیستم عصبی داشت. در یک مطالعه حیوانی که در مجله معتبر PLOSOne در سال 2014 منتشر شد، محققان نشان دادند که وقتی روغن زیتون بکر با ویتامین D ترکیب می‌شود، از تحلیل استخوان محافظت می‌کند. مطالعه دیگری که توسط دکتر فرانسیسکو پرز-خیمنز از دانشگاه کوردوبا، اسپانیا در سال 2005 انجام شد، نشان داد که ترکیبی که در روغن وجود دارد به نام پلی فنول، سلامت قلب را ارتقا می دهد.

دریافت کامل فواید خرید روغن زیتون مالشی  بکر
محققان می گویند که حدود 3 1/2 قاشق غذاخوری. از این روغن برابر با یک قرص 200 میلی گرمی ایبوپروفن است. ایبوپروفن به طور گسترده ای برای کمک به کنترل درد و التهاب استفاده می شود. اما اگر بیش از 10 روز استفاده شود ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد شود. روغن زیتون بکر ممکن است مقدار مورد نیاز مصرف را کاهش دهد، اما قبل از تغییر رژیم دارویی خود با پزشک خود مشورت کنید.

توجه داشته باشید که 3 1/2 قاشق غذاخوری این روغن بیش از 400 کالری دارد. بنابراین، استفاده از آن در حد اعتدال ایده خوبی است تا کالری اضافی منجر به افزایش وزن نشود.

روغن زیتون را در دمای بالا (حدود 410 درجه) گرم نکنید، زیرا این کار برخی از خواص مفید را از بین می برد. در دماهای پایین‌تر، می‌توانید سبزیجات (300 درجه) را تفت دهید یا اقلام نان‌شده (340 درجه) را سرخ کنید و از مزایای جایگزین کردن کره به جای روغن زیتون بهره ببرید. همچنین می‌توانید آن را در دمای اتاق در سس‌های سالاد، به‌عنوان چاشنی نان، یا برای ریختن پاستا یا سبزیجات استفاده کنید.

از خواص مفید روغن با نگهداری آن در کمد یا انباری خنک و تاریک محافظت کنید، اما می توانید آن را در یخچال نیز نگهداری کنید. کنار اجاق گاز نگذارید در خواربارفروشی، بطری های تیره و یکی را انتخاب کنید که در پشت قفسه قرار دارد - از نور فلورسنت محافظت شده است.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.